Prečo ľudia stále nadávajú na Ryanair?
Ryanair August 27th. 2009, 12:23pm
Nerozumiem jednej veci, kdekoľvek na internete niečo čítam o spoločnosti Ryanair, vždy sa tam nájde kopec ľudí, ktorí ju vyslovene zatracujú a nevedia nájisť jedného pekného slova.. ale prečo??
K napísaniu tohto postrehu ma prinútila už neviemkoľká diskusia o tom istom, o kvalite a službách Ryanairu, kde sa ako obvykle ľudia rozdelili do dvoch táborov, tých, čo Ryanair chvália a tí, čo by sa mu najradšej zďaleka vyhli.
Medzi najčastejšie argumenty proti tejto aerolínke patria kvalita a kultúrnosť cestovania, veľmi zlý zákaznícky servis, slabé služby na palube lietadla a poplatky za rôzne veci mimo samotnú letenku.
Vyjadrím sa k tomu postupne. Ryanair je svojím spôsobom jedinečná letecká spoločnosť nie len v Európe, ale aj na celom svete. Ešte aj v dnešnej dobe dokáže ponúknuť letenky úplne zadarmo, prípadne za jedno euro. Na výber pritom máte stovky destinácii po celej Európe a k zakúpeniu takejto letenky sa stačí iba pohrabať v ponuke, vôbec nemusíte vyhrať lotériu..
Okrem toho samotná spoločnosť garantuje najnižšiu cenu leteniek na každej jednej leteckej linky, ktorú obsluhujú. To znamená, že ak ste si kúpili letenku u Ryanair napríklad na linke Londýn-Frankfurt v určitý deň za cenu až 80Eur, s najvyššou pravdepodobnosťou je to aj tak to najlacnejšie čo v daný deň na danej linke dostanete.. ak by ste náhodou našli niečo lacnejšie, Ryanair Vám preplatí až dvojnásobok cenového rozdielu.
No a kedže sú ceny leteniek najnižšie dokonca veľakrát takmer nulové, tomu odpovedá aj kvalita služieb na palube. To však vôbec nesúvisí s kvalitou lietadiel (Ryanair má jednu z najmladších flotíl na svete pozostávajúceh väčšinou z novučičkých Boeingov 737) ani s bezpečnosťou, ktorá musí byť na rovnakej úrovni ako v ktorejkoľvek inej leteckej spoločnosti.
Jediný rozdiel je, že na tom dvojhodinovom (v priemere) lete si občerstvenie musíte kúpiť a nepremietnu Vám filmík či nedostanete noviny. To je celé. Letušky Vás obslúžia rovnako, rovnako môžete ísť na vecko, iba cena letenky je v priemere o niekoľko desiatok eur lacnejšia ako inde..
Ba čo viac, ak letíte s Ryanair, tak na 92% doletíte na čas, pravdepodobnosť, že Váš let bude zrušený je najnižšia z pomedzi všetkých aerolíniek v Európe. To isté sa týka pravdepodobnosti, že by Vaša batožina bola stratená alebo omeškaná.
To, že si za batožinu či platbu kartou priplatíte je pravda, ale stále to výjde lacnejšie ako ktorákoľvek iná letecká spoločnosť a v sektore lowcost aerolíniek si za batožinu a podobné veci účtujú extra poplatky takmer všetky..
Ani s vrátením peňazí za zrušený let nebýva väčšinou problém. Buď Vám automaticky ponúknu iný let alebo refundujú platbu, dá sa to všetko urobiť online.
Osobne naozaj nechápem ľudí, čo budú na Ryanair nadávať už iba z princípu. Veľmi si cením ich služby, veď mi ponúkajú možnosť lietať po celej Európe za bezkonkurenčné ceny a ich služby sú porovnateľné s ktoroukoľvek inou low cost spoločnosťou.
Týmto článkom nehovorím, že Ryanair nemá žiadne chyby, o tom ale snáď nabudúce..
Podobné články




















August 27th, 2009 at 3:22 pm
To isté máš aj napríklad so SkyEurope…daj ľuďom lacné letenky a o***ú ti ruku…:)
Ja som s Ryanairom lietal v roku 2007 a 2008 pravidelne takmer kazdý týždeň a možno 2x sa mi stalo, že by sme meškali. Letenky som si kupoval vždy vopred a preto som nikdy neletel za viac ako 80 € tam aj späť. Dovolím si tvrdiť, že nebyť Ryanairu, nelietal by som tak často a bohvie ako by sa to s mojou frajerkou (o chvíľu už aj manželkou) skončilo…:))
August 27th, 2009 at 7:06 pm
Velmi sa mi pacil tvoj clanok..teraz som v Uk, poracujem v hoteli a s hostami mam casto debatu o ryanairi, vacsina ti co maju na ryanair negativny nazor s nimi nikdy neleteli…a preco?lebo su vraj pod ich uroven…ryanair je o hesle I get what I pay for.Ja som velmi stastna, ze z BA uz lietaju na 17 linkach a nech si hovori, co chce kto chce.ked sa im nepaci, nech lietaju s British za 200 libier London-Vienna.Teraz letim z Bristolu za 1euro domov a na konci septembra mam Nemecko za 2 euro roundtrip…a je to veru dobry pocit:)
August 27th, 2009 at 9:05 pm
Ja mam za sebou zatial 55 letov s Ryanairom (cca 35% celkoveho poctu letov), meskanie som zazil asi 2-3x, z toho raz bolo väcsie ako 1 hodina. A k cenam: tohto roku som letel 7x za celovu cenu 0.07€, teda 0.01€ za let (all incl.), maximalna cena, ktoru som zaplatil za roudtrip bola asi 70€ (za obdobie 3 rokov).
Co dodat? God save the Ryanair
August 27th, 2009 at 10:17 pm
Som rad, ze mate podobny nazor.. Ja sa priznam, ze som si bol nuteny kupit jednosmernu letenku u Ryanair az za 70libier.. normalne som sa citil zle, ze som tolko utratil
August 29th, 2009 at 4:20 pm
Tak ja mam presne opacny nazor. Ryanairom som letel iba parkrat v zivote a musim povedat ze nikdy viac. Teda, presnejsie nikdy inak ako za max. 1 EURo. Tie jeho letiska su v uplnej pazi (Skavsta, Girona, Hahn, Charleroi) clovek precestuje dalsie desiatky euro na busoch z poli do mesta a spat. Zaroven prichadzam hlavne pri predlzenych vikendoch o dalsie (pre mna vzacne) hodiny pobytu, ktore by som mohol travit prijemnejsie ako sedenim v buse alebo casovymi rezervami. Batozina to je klasika, clovek musi stale davat pozor na 15 kg, visu electron som si sice vybavil, ale aj tak iba na letenky Ryanair. Vacsina odletov z BA kedze tu nemaju hub byva neskoro vecer co tiez nemusim ked letim rad aj nieco z okna pocas letu vidim. A osobne spolu s Wizzairom neznasam spolocnosti, kde sa prejavuje naplno fenomen postkomunistickych krajin, a sice BOJ O PREZITIE pri nastupovani na free seating. Zaroven, ked raz za cas potrebujem neplanovane letiet, lacnu letenku uz vacsinou nekupim, a “platba” nazbieranymi milami tiez nehrozi, kedze nie je co zbierat. A osobne namiesto dennodenneho sledovania akcii kedy bude nieco za 1 euro v akcii makam v praci a zarobene peniaze investujem do normalneho prepavcu, kde ma nikto nebuzeruje za 25 kg kufor alebo nakupy v obchodoch na letisku, ktore su v igelitke. Navyse, ked sa mi zmeni program a nemozem poletiet tak mi vratia podstatnu cast letenky bez problemov (napr. pri 100 euro return mi vratia okolo 65e - taxy minus rozumny poplatok) co pri low-coste urcite nehrozi. A na zaver, lacne letenky na piatok a nedelu, teda predlzeny vikend su aj pri ryanovi ako safranu. Tolko moj nazor, aby bola tato diskusia aj trochu vyvazena
August 30th, 2009 at 9:30 pm
Ahoj Marek, samozrejme dakujem aj za tvoj nazor, aj ked pochopitelne vobec nesuhlasim
Ale o tom bol moj clanok, takze hadam len jedna reakcia.. ryanair nelieta vzdy do odlahlych letisk, ale ak je tomu tak, vzdy je tam na kazdu linku naviazany aj odchod autobusu do daneho mesta a povacsine cesta stoji do 10 eur, takze ked das napriklad 40eur za spiatocnu letenku, 25 za poplatky a 20 za bus, stale je vysledna cena 85 eur, co je o dost nizsie ako inde.. (a to nehovorim o tom, ked su letenky za euro). z “normalnych ” aeroliniek mavaju niektore akcie a da sa letiet za 100eur, ale to tiez musis vycihat a lietaju iba z viedne, prahy alebo budapesti, z bratislavy alebo kosic zatial velmi nehrozi (az na csa a austrian)
August 31st, 2009 at 10:18 pm
Ja som tiez par krat letel Ryanairom a vzdy som zatial zaplatil v rozmedzi od 2eur do 60eur. No momentalne som si musel zakupit letenku na londyna (asi pred tyzdnom), kedze cez vikend ma caka specialny koncert, ktory chcem vidiet.
fakt ked cestujete lacno a zrazu date cez 3000sk. Ale co som robil tak pred 3-4 rokmi??? Za 3000 ste sa bohviekam nedostali, ak dostali.
Takze nieje co riesit.
Vyhodil som az 110eur!! Ako velmo zle som sa citil
Ako nemam rad to chaosove nastupovanie, a par inych veci. Ale zoberme si to jednoducho. Ryanair je vsade nacas, letenka stoji par eur = ak chcem usetrit lietam s Ryanair.
Tie 2hodiny v lietadle vydrzi azda kazdy.
September 1st, 2009 at 4:51 pm
par krat som letel s Ryanairom a zucastnil som sa analyzy biznisu najvacsich europskych leteckych spolocnosti pre jednu konzultantsku firmu(je zaujimave porovnavat FR, AF, LH a BA:))
vo viacerych veciach sa mylite:
- najnizsia cena leteniek: nemate pravdu. Ak si vy kupite letenku HHN-STN a zrazu najdete lacnejsiu letenku FRA-LHR, tak vam Ryanair povie ze to nie je ta ista trasa. A basta.
- bezpecnost - tiez nie je pravda, ze Ryanair dba na bezpecnost rovnako ako ostatni. Existuju desiatky, mozno stovky clankov a rozpravani o tom, ako Ryanair ignoruje bezpecnostne predpisy. Neviem ako vy, ale ja som pocas svojich 5 letov Ryanairom ani raz nezazil kontrolu ci su pasazieri priputani, ani raz som nevidel demonstraciu zachrannych prostriedkov. Nehovoriac o tom, ze Ryanair netankuje dostatok paliva na svoje lety (podla regulacii maju mat palivo na let + 30 min, FR vydal internu smernicu na let + 5 min)
- letusky vas obsluzia rovnako - Pri jednom mojom lete prislo pri pristavani spolusediacej zle. V celom lietadle nebol ani jeden sacok do ktoreho by sa mohla vyzvracat…
- prepacte za vyraz, je amaterske argumentovat tym, ze “je minimalna sanca ze vasa batozina bude stratena” a to min z 2 dovodov - po prve, len malo pasazierov Ryanairu check-inuje batozinu. Kedze malo pasazierov ju check-inuje, statistiky vyzeraju lepsie (kedze tie sa rataju na celkovy pocet pasazierov). Po druhe, Ryanair ponuka point-to-point dopravu a vacsina batoziny sa strati pri transfere. Cize to je ako povedat, ze na Fabii je mensia sanca ze sa vam zasekne zasuvacia strecha v porovnani s Porsche Carrera…
Vsetky tie ich poplatky - za platbu kartou (neexistuje u slusnych spolocnosti), za batozinu (opat, neexistuje u slusnych spolocnosti - nielen legacy carriers, ale ani AB), za airport check-in. Ked si chcete uplatnit nahradu za zruseny let, vsetky tie poplatky okolo (manipulacne poplatky) budu stat viac ako vase 10 eurove letenky. Ktore su malokedy 10 eurove…
September 1st, 2009 at 6:14 pm
Miso, absolutne suhlasim so vsetkym co pises. Ryanair je fajn ak clovek nema alternativu, ta hodina na palube sa da prezit. Ale osobne tiez nemusim tie polohy letisk (Hahn, Charleroi, Skavsta a dalsie), takze si vzdy radsej priplatim za let na hlavne letisko. Ak uz cestovat Ryanom tak jedine s priplatkom za prednostny nastup, a jednoznacne bez batoziny (maximalne s malou prirucnou). V inych pripadoch sa mu vyhybam.
September 2nd, 2009 at 11:17 pm
Sorry Miso, ale musim nesuhlasit a to zasadne.. neviem, kde ty si letel s ryanairom, ale ja som s nimi letel uz asi 30krat a vzdy bola demonstracia bezpecnostnych procedur a vzdy mi skontrolovali bezpecnostny pas.. toto je bezpecnostny predpis, ktory si nedovoli nedodrzat ani Ryanair!!
Naozaj neviem, urcite si musel zaspat, inak si to neviem vysvetlit.. Dalsia vec, ani podla mna nie je trasa HHN-STN to iste ako FRA-LHR, tak neviem, preco by to mal Ryanair pokladat za rovnaku trasu.. Ved tam je rozdiel aj 3 hodinky autobusom, ked si zratame obe trasy.. to je podla mna dost, kludne by to v takom londyne mohlo byt uz ine mesto..
A posledna reakcia, mas pravdu, ryanair ponuka iba point-to-point spojenia, kde je riziko straty batoziny mensie (aj ked nie az o tolko, statistiky hovoria, ze velke mnozstvo batoziny sa strati uz pri prvom lete..) a ze ludia chodia dost bez batoziny, ale to je podobny pripad ako easyjet, skyeurope, bmibaby, wizz air a mnohe dalsie a predsa je ryanair lepsi..
September 3rd, 2009 at 3:43 pm
Juraj, preco tak absolutne obhajujes tu nemoznu spolocnost? Ta spolocnost nie je urcena pre normalnych zakaznikov ale iba pre chudakov co si este aj na cestu vyprazaju rezne aby v zahranici usetrili a pre dobrodruhov, ktori si pri akciach vytvaraju spojenia typu 6 hodin pobyt na letisku pri prestupe (resp. spanie v letiskovej hale v noci). Cas su peniaze, za cas zabity pri prestupovani medzi letmi alebo terigani na letisko v poli si mohol bohate zarobit na serioznu letecku spolocnost + pekne vreckove! Ryanair si svojich zakaznikov vobec nevazi a taka spolocnost tu nema co hladat. To ze Ti vyhovuje to je samozrejme Tvoja vec, ale ja by som do toho nikdy nesadol, ved len ked si zapnem ten ich web s dizajnom na urovni minuleho tisicrocia tak sa mi chce velmi bliiiiiivat………… ale neberiem ti ze tym lietas, FR je pre mna potrebny aspon tlaci na ceny u mojich oblubenych klasickych prepavcov
September 6th, 2009 at 1:42 pm
Ryanair je perfektny, len kvoli nemu cestujem tento rok na vylety do europskych miest - mam za sebou Dublin, Londyn, Milano, caka ma Pisa…10 z 12 leteniek som mal za cenu nizsiu ako 4eura…nikdy sa mi nestratila batozina, vzdy som prisiel na cas…tu nieje co riesit..Vyborneee!
September 6th, 2009 at 4:48 pm
Duro, porad prosim ta.. lietam casto do birminghamu, lebo tam mam skolu. Zijem v Pezinku, asi 20 minut autom od letiska BTS. Mam priamo linku BTS-Birmingham, len skoda preskoda, je to Ryanairom.. Spiatocna letenka ma vyjde na 60eur.. ale ja predsa nemozem letiet touto spolocnostou, lebo by si o mne ludia mysleli, ze som chudak a ze si vyprazam na cestu rezne..
Mam ist radsej cez Vieden Lufthansou? Listok sice stoji 310Eur a cesta bude trvat minimalne o 3 hodiny viac (ak je dobre spojenie), ale aspon nebudem chudak..
Tak si myslel ten svoj prispevok???
September 9th, 2009 at 1:09 pm
New route for Ryanair: BRATISLAVA - AMSTERDAM starting end of 2009!
September 9th, 2009 at 1:35 pm
Super, takze daslia pravidelna linka? No som zvedava, kedy Ryanair v BTS otvori tu zakladnu. Nikdy nemal lepsiu prilezitost ako teraz.
September 9th, 2009 at 2:44 pm
hanja, neviem z kade mas to info, ale ryanair do amsterdamu vobec nelieta.
September 9th, 2009 at 5:27 pm
Ani ja som podobne info nikde nenasiel
September 11th, 2009 at 12:39 pm
[...] napísaní článku o pozitívach (z môjho pohľadu) spoločnosti Ryanair sa rozpútala celkom zaujímavá diskusia, kde mnohý [...]
September 14th, 2009 at 7:46 pm
Juraj: na Tvoje studium v BHX je FR uplne idealny. Rozhodne to neber osobne a neurazaj sa pls. Urcite vacsi pocet ludi bude chcet s Ryanairom navstivit Amsterdam, Barcelonu alebo Pariz ako tvoj BHX. To snad zas Ty uznas mne. Cize bud vdacny ze Ti FR pasuje presne na Tvoje potreby a ver tomu ze vacsine az tak nepasuje. Je ine ist s aktovkou do skoly a na tyzdnovy vylet niekam do europskeho velkomesta. Ako napriklad raz za tyzden do Girony s predrazenym busom a priplatkami za batozinu.. Ale nic v zlom, ako som uz pisal, niekto mi tie redtickety za 99 EUR musi podporit
September 14th, 2009 at 10:47 pm
Ja sa vobec neurazam.. rad diskutujem, ale nemam rad, ked niekto nazve ludi, co vyuzivaju sluzby ryanairu, chudakmi.. Mas pravdu, lufthansa a aj ine dobre aerolinky dnes ponukaju spiatocne listky za 99eur, ale bohuzial nie je to vsade a vzdy a nie vzdy lietaju tam, kde potrebujem ja ci ini.. a keby mi napriklad aj lietal priamy spoj vieden-birmingham, tak by som dvakrat rozmyslal, ci mi tie dve hodiny na palube stoja za to trepat sa az do viedne.. iba ak by som mal vela batoziny haha
September 14th, 2009 at 11:11 pm
no ja uplne suhlasim s davom….tiez som vdaka ryanairu toto leto videla stockholm, milano a barcelonu za par supiek…a za to co ini vyhodia len za letenky som ja mala cestu aj s ubytkom…s ryanairom som nemala zatial vobec ziadne problemy, kto si precita instrukcie vopred a prisposobi sa im (hlavne co sa tyka batoziny a online-checkinu) nema co riesit, a aj to hromodne nastupovanie do lietadla nebolo take hrozostrasne…viem, ze nie vzdy to kazdemu moze tak idealne vist, ale z mojej skusenosti by som ryanair vrelo odporucala kazdemu spravnemu dobrodruhovi
September 15th, 2009 at 8:42 am
duro - kebyze je to tak ako pises, ze VACSINE nevyhovuje ryanair, tak by to nebola asi najvacsia “vnutroeuropska” aerolinka.
September 15th, 2009 at 12:48 pm
ryanairer: najvacia neznamena najlepsia
nic nie je take lacne ako vyzera.. na to pamataj! 
September 16th, 2009 at 5:48 pm
Som tu cital o tych letenkach za euro…zajtra letim FR prvy krat, uvidime ake to bude. trasa BTS-NYO. letenky boli za euro, poviem si super…2 osoby - 4 eura…no nekup to…len zrazu z toho bolo 24€…som to zbadal, az ked som zaplatil…zevraj handling fee….ten sa neda nejako obist???wtf
September 16th, 2009 at 7:30 pm
neviem, o akom handling fee hovoris? ryanair ma vsetky poplatky hned pri prvom okne, kde si vyberas let.. potom uz zaplatis iba za pripadnu batozinu, poistenie alebo platbu kartou (ak nemas visa electron), inak tam ziadny handling fee nie je. Si to bookoval priamo cez ich stranku?
September 16th, 2009 at 8:17 pm
20 eur, zrejme platba kartou.. treba platit s Visa Electron bez poplatkov
September 21st, 2009 at 10:15 am
[...] Niektoré prípady plne chápem, keď sa týkajú stratenej batožiny alebo zrušeného letu a stažnosť dotyčnej osoby nebola vyriešená dôkladne, alebo sa letecká spoločnosť zdráha či dokonca nekomunikuje. Veľa sťažností je však až smiešnych, ale tomu som sa venoval už zopárkrát predtým, týkalo sa to napríklad Ryanairu. [...]